Archive | February, 2014

Do I need to take dietary supplements?

20 Feb

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According to the Food and Drug Administration of the United States, a dietary supplement is a product that contains an ingredient that is swallowed with the aim of adding nutritional value to our diet. These products have become popular in our society as part of the quest to improve our health and prevent diseases such as cancer and cardiovascular conditions.
Commercially available supplements can be found in many different forms: tablets, capsules, liquid form, powder, or in soft capsules, and offers consumers ingredients such as vitamins, minerals, herbs, amino acids and antioxidants.
The Food and Drug Administration (FDA), does not approve the supplements before they reach the market, unless it is clear that they contain an ingredient that is harmful to our health. This agency intervenes if it finds that the supplement has caused damage. For a long time, the vitamin B12, vitamin D, folic acid, and calcium, have been widely recommended as some of the supplements required in our diet to try to improve our health. Antioxidants are another dietary ingredient that has gained popularity, because some studies have shown that they can contribute to the body’s ability to defend itself against some harmful elements like sunlight, cigarette smoke and other chemicals. However, it is crucial that before you start taking any type of supplement, you check with your doctor to explore the potential benefits or contraindications of the supplements that you think you may need.
A recent study published in the peer-reviewed journal Science Translational Medicine provides important information that helps support the idea that taking dietary supplements might not be necessary unless there is a case of malnutrition or might cause more harm than good. The study that was conducted in Sweden, in animals with cancer and in human cancer cells in laboratory, found that by adding similar amounts of vitamin E, such as those found in supplements, the cells grew more quickly, and the animals died sooner than the ones in the control group. Similarly there is also evidence that beta-carotene is contraindicated for patients with lung cancer. The results of these studies does not indicate that the supplements should not be used, but reiterate the importance of future research on the possible effects of the supplements in our health and help us to be vigilant with regard to the excessive use of these products. These studies have not determined that consuming foods rich in vitamins and antioxidants such as fruits and vegetables is contraindicated.

Considering these findings, the American Cancer Society confirmed its recommendation that we should prefer a plant-based diet that includes at least two and a half cups of fruits, vegetables and whole grain foods rather than processed foods daily. The interaction of these healthy foods seems to have a much more beneficial effect than supplements alone could provide. Our body absorbs vitamins and minerals more efficiently when they come from the food we eat, that when they come from the supplements that we buy in the market. If you have questions about this topic, you should consult with your trusted doctor, dietician or pharmacist before you begin a diet that includes supplements without a prescription.

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¿Necesito tomar suplementos dietéticos?

18 Feb

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De acuerdo a la Administración de Drogas y Alimentos de los Estados Unidos, un suplemento dietético es un producto que contiene un ingrediente que se ingiere con el propósito de añadir valor nutritivo a nuestra dieta. Estos productos  se han popularizado en nuestra sociedad como parte de la búsqueda de mejorar nuestra salud y evitar enfermedades como el cáncer y las condiciones cardiovasculares.

Los suplementos pueden encontrarse comercialmente  en el mercado en diferentes formas: en pastillas, en cápsulas, de forma líquida, en polvo, o en capsulas blandas, y le ofrecen al consumidor ingredientes tales como vitaminas, minerales, hierbas, aminoácidos y antioxidantes.

La Administración de Drogas y Alimentos, FDA por sus siglas en inglés, no aprueba los suplementos antes de que lleguen al mercado, a menos que se compruebe que contienen algún ingrediente que sea nocivo para la salud. Esta agencia interviene si se comprueba que el suplemento ha causado daño. Por mucho tiempo la Vitamina B12, el ácido fólico, el calcio y la vitamina D, se han considerado como unos de los suplementos necesarios en nuestra dieta para tratar de mejorar nuestra salud. Los antioxidantes, son otros ingredientes dietéticos que han cobrado popularidad, ya que pueden contribuir a la habilidad del cuerpo de defenderse de algunos elementos dañinos como la luz del sol, el humo del cigarrillo y otras sustancias químicas. No obstante, es crucial que antes de que usted comience a tomar cualquier tipo de suplemento,  consulte con su doctor para explorar los posibles beneficios o contraindicaciones de los suplementos que usted crea necesitar.

Un estudio reciente publicado en la revista científica Ciencia de la Medicina Transicional (Science Translational Medicine), provee importante información que ayuda a sustentar la idea de que el tomar suplementos dietéticos pudiera  no ser necesario a menos que exista un caso de malnutrición o pudieran causar más daño que bien. El estudio que se realizó en Suecia, en  animales con cáncer  y en células cancerosas humanas de laboratorio, encontró que al añadirle  cantidades similares  de vitamina E, como las que se encuentran en los suplementos, las células crecían más rápidamente y los animales morían más pronto al compararlos con los animales del grupo de control. De igual manera existe también  evidencia de que el beta caroteno está contraindicado para pacientes con cáncer del pulmón. Los resultados de este estudio no indican que los suplementos no deben utilizarse, sino reiteran la importancia de la investigación sobre los posibles efectos de los suplementos en nuestra salud y nos ayudan a estar vigilantes con relación a la utilización desmedida  de estos productos. Estos estudios no han determinado  que sea contraindicado el consumir  productos ricos en vitaminas y antioxidantes como las frutas y los vegetales.

Al considerar estos hallazgos la Sociedad Americana del Cáncer confirmó su recomendación de que debemos preferir una alimentación basada en plantas que incluya por lo menos 2 tazas y media de vegetales y frutas y alimentos de granos enteros, en vez de alimentos procesados diarios.  La interacción de estos alimentos saludables parece tener un efecto mucho más beneficioso del que pudieran ofrecer los suplementos por si solos. Nuestro cuerpo absorbe las vitaminas y los minerales con más eficiencia cuando vienen de los alimentos que comemos, que cuando vienen de los suplementos  que compramos en el mercado. Si usted tiene preguntas sobre este tema debe consultar con su médico, dietista o farmacéutico de confianza antes de comenzar un régimen  alimenticio que incluya suplementos sin receta.

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