Archive | November, 2017

Holiday Foods are Nutritious. By Ines Beltran

20 Nov

Ever since I moved to the USA to live, I look forward to enjoying the delicious Holidays foods.   The smell of the food in the oven, the different holiday dishes and flavors, and having the family together around the table to enjoy them, make the food even more delicious.

Let’s remember that most of the Holiday recipes are high in calories and we need to eat them in moderation. However, these meals are still nutritious! Here is some information about the healthful nutrients that make up these delicious dishes:

Turkey

  • The best source of protein found in Holiday meals, it provides 26 grams of protein per serving. Three ounces of turkey (the size of the palm of your hand) is the recommended serving size.
  • A typical turkey consists of 70 percent white meat and 30 percent dark meat, so eat more of the white meat and don’t eat the skin to avoid the fat.
  • Turkey meat is a source of iron, zinc, potassium and phosphorus, these are minerals that our bodies need to develop and function normally.2014 THANKSGIVING 1
  • It is also a source of vitamin B6 and niacin (B3), which are both essential for the body’s energy production.
  • Turkey provides selenium, an essential mineral that protects the thyroid gland from oxidative damage. Selenium also strengthens the immune system.

Sweet potatoes

  • Potatoes are high in potassium, which works in opposition to sodium to help regulate blood pressure and fluid balance. It’s also essential for normal muscle and nerve function.
  • One medium sweet potato contains 214% of the Daily Recommended Intake for vitamin A, which is important for vision and cell growth.
  • One medium sweet potato also provides 4 grams of fiber which promotes regularity.
  • Although potatoes are high in carbohydrates from starch, they are low in sugar, fat, and sodium. They have developed a bit of a bad reputation due to the popularity of low carbohydrate diets. Potatoes aren’t bad for your health as long as you watch your portions.

Green beans

  • Rich source of vitamins A, C, and K, folic acid and fiber. One cup of green beansprovides 14.4 micrograms of vitamin K, or almost 20 percent of the daily requirement.

2014 THANKSGIVING 2Spinach, pecans, and corn also provide nutrients while being the main ingredients of other heavenly Holiday recipes.

During the Holidays include vegetables and fruits in your meals at these special times and be aware of portion control. Also, remember when you sit down to eat with family or friends on Thanksgiving to treat it as any other meal, the best you can of course! Buen provecho.

 

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Las comidas de las festividades son nutritivas. Ines Beltran

20 Nov

Desde que me vine a vivir a los Estados Unidos, espero con ganas las festividades para disfrutar de las deliciosas comidas. El olor de la comida en el horno, los diferentes platos y sabores, y el hecho de que la familia se reúna alrededor de la mesa para disfrutarlos, hacen que la comida sea aún más deliciosa.

Recordemos que la mayoría de las recetas de fin de año son ricas en calorías y que debemos comerlas con moderación. Sin embargo, ¡estas comidas son aún nutritivas! Aquí hay información sobre los nutrientes saludables que componen estos deliciosos platos:

Pavo

  • La mejor fuente de proteína que se encuentra en las comidas festivas, proporciona 26 gramos de proteína por porción. Tres onzas de pavo (del tamaño de la palma de su mano) es el tamaño de porción recomendado.
  • Un pavo típico consiste en un 70 por ciento de carne blanca y un 30 por ciento de carne oscura, así que coma más carne blanca y no se coma la piel para evitar la grasa.
  • 2014 THANKSGIVING 1La carne de pavo es una fuente de hierro, zinc, potasio y fósforo, estos son minerales que nuestros cuerpos necesitan para desarrollarse y funcionar normalmente.
  • También es una fuente de vitamina B6 y niacina (B3), que son ambas esenciales para la producción de energía del cuerpo.
  • El pavo proporciona selenio, un mineral esencial que protege la glándula tiroides del daño oxidativo. El selenio también fortalece el sistema inmune.

Papa dulce

  • Las papas son ricas en potasio (vitamina K), que funciona en oposición al sodio para ayudar a regular la presión arterial y el equilibrio de líquidos. También es esencial para la función muscular y nerviosa normal.
  • Una papa dulce mediana contiene el 214% de la ingesta diaria recomendada de vitamina A, que es importante para la visión y el crecimiento celular.
  • Una papa mediana también proporciona 4 gramos de fibra que promueve el buen funcionamiento del intestino.
  • Aunque las papas son ricas en carbohidratos por el almidón, son bajas en azúcar, grasa y sodio. Han desarrollado una mala reputación debido a la popularidad de las dietas bajas en carbohidratos. Las papas no son malas para su salud, siempre y cuando revise sus porciones.

Habichuelas o Judías verdes

  • Rica fuente de vitaminas A, C y K, ácido fólico y fibra. Una taza de judías verdes proporciona 14.4 microgramos de vitamina K, o casi el 20 por ciento del requerimiento diario.

La espinaca, las nueces y el maíz también proporcionan nutrientes y son los ingredientes principales de otras recetas de fin de año celestiales.

2014 THANKSGIVING 2Durante las festividades, incluya verduras y frutas en sus comidas y tenga en cuenta el control de las porciones. Además, recuerde que cuando se siente a comer con la familia o amigos en Acción de Gracias trate esta comida como cualquier otra, ¡lo mejor que pueda, por supuesto!

Buen provecho.