Archive | September, 2018

Micronutrients and Body Function

19 Sep

Minerals and Vitamins are also known as micronutrients because they are responsible for many of our body processes even though they are required by the body in relatively small amounts.

Vitamins are organic substances (In chemistry, an organic compound is generally any chemical compound that contains carbon). Vitamins are made by plants and animals. They are a total of 13 vitamins available in plants and animals (vitamins A, C, D, E, K, and the B vitamins (thiamin, riboflavin, niacin, pantothenic acid, biotin, vitamin B6, vitamin B12, and folate). Our body only makes vitamin K and D.

Minerals are inorganic substances not made by living things. They are found in soil and water, absorbed by plants and eaten by humans and animals. Some examples of minerals are iron, calcium, and potassium.

vegtThe human body needs micronutrients (vitamins and minerals) and macronutrients (carbohydrate, protein, and fat). Micronutrients help your body use macronutrients and support many body processes including: blood pressure regulation, blood sugar regulation, brain function, digestion, growth and development, heart function, hormone production, muscle contraction, nervous system function, red blood cell formation, reproduction, taste and smell, vision and wound healing.

Unfortunately, many people are not getting the recommended levels of Calcium, Iron (of concern for young children, pregnant women, and women capable of becoming pregnant), Potassium and Vitamin D. The lack of these nutrients are associated with potential health risks. The best source of these nutrients are nutrient-dense foods.

Nutrient-dense foods and beverages contain vitamins, minerals, dietary fiber, and other beneficial substances that may have positive health effects. They are also naturally lean or low in saturated fat and have little or no added saturated fat, sugars, refined starches, and sodium. Examples of nutrient dense foods are: beans and peas, eggs, fat-free (skim) and low-fat (1%) dairy products, fruits, seafood, lean meats and poultry, unsalted nuts and seeds, vegetables, and whole grains.micro

Eat a variety of nutrient dense foods more often to obtain the micronutrients and the macronutrients your body needs for a good health.

 

 

 

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Los micronutrientes y la función corporal

19 Sep

Los minerales y las vitaminas también se conocen como micronutrientes porque son responsables de muchos de nuestros procesos corporales a pesar de que el cuerpo los requiere en cantidades relativamente pequeñas.

Las vitaminas son sustancias orgánicas (en química, un compuesto orgánico generalmente es cualquier compuesto químico que contiene carbono). Las vitaminas son producidas por plantas y animales. Existe un total de 13 vitaminas disponibles en plantas y animales (vitaminas A, C, D, E, K y las vitaminas B (tiamina, riboflavina, niacina, ácido pantoténico, biotina, vitamina B6, vitamina B12 y ácido fólico). Nuestro cuerpo solo produce vitamina K y D.

Los minerales son sustancias inorgánicas que no producen los seres vivos. Los minerales se encuentran en el suelo y el agua, son absorbidos por las plantas y consumidos por los humanos y los animales. Algunos ejemplos de minerales son hierro, calcio y potasio.

El cuerpo humano necesita micronutrientes (vitaminas y minerales) y macronutrientes (carbohidratos, proteínas y grasas). vegtLos micronutrientes ayudan a su cuerpo a utilizar macronutrientes y respaldan muchos procesos corporales incluyendo: la regulación de la presión arterial, la regulación del azúcar en la sangre, la función cerebral, la digestión, el crecimiento y el desarrollo, la función cardíaca, la producción de hormonas, la contracción muscular, la función del sistema nervioso, la formación de glóbulos rojos, la reproducción del gusto y del olfato, la visión y la curación de heridas.

Desafortunadamente, muchas personas no están consumiendo los niveles recomendados de calcio, hierro (preocupante para niños pequeños, mujeres embarazadas y mujeres que pueden quedar embarazadas), potasio y vitamina D. La falta de estos nutrientes está asociada con posibles riesgos para la salud. La mejor fuente de estos nutrientes son los alimentos altamente nutritivos.

microLos alimentos y bebidas altamente nutritivos contienen vitaminas, minerales, carbohidratos complejos, fibra dietética y otras sustancias beneficiosas que pueden tener efectos positivos para la salud. También son naturalmente magros y tienen poca o ninguna grasa saturada, azúcares, almidones refinados y sodio. Ejemplos de alimentos altamente nutritivos son: frijoles y guisantes, huevos, productos lácteos sin grasa (descremada) y bajos en grasa (1%), frutas, mariscos, carnes magras y aves de corral, nueces y semillas sin sal, vegetales y granos integrales.

Coma gran variedad de alimentos altamente nutritivos con más frecuencia para obtener los micronutrientes y los macronutrientes que su cuerpo necesita para una buena salud.