Archive | November, 2016

Seasoning … is not only for the turkey!

23 Nov

 

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In anticipation of the Thanksgiving Holiday, we might be reminiscing about the many memories we held related to this special time of the year. Many of us will be  traveling to get to the table on time , while others will gather closer at home, to share that special meal…. or two.  Which one is your favorite recipe? Can you smell it? How pretty does it look? This time of the year brings us joy, but also concerns about overindulging and doing things that could jeopardize the progress we have made on our search for ultimate health.

But let’s see the bright side of the holiday; we will have time to prepare our favorite meal, so let’s reduce the amount of sugar, fat and salt, by replacing them with healthy and savory spices that promise to provide  flavor, health benefits and with virtually zero calories. I really enjoy using many of them: oregano for heart health; garlic powder and basil to replace the taste of salt; cinnamon and cloves to replace the taste of sugar, and bay leaf, tarragon, marjoram, and parsley, to season my turkey. But wait a second! This is also a special time when we have the opportunity to “season” the lives of those we love and care for. Take time to talk, to play and to make new memories. Take advantage of the opportunity to come together and initiate meaningful conversations. Share with others the reason you are all thankful for. Researchers agree that those who are grateful tend to practice healthy behaviors and have stronger immunologic systems. And do not forget to take time to plan your next opportunities to volunteer and get involve in serving others in need….. something that makes my heart pound!

Enjoy the Thanksgiving Holiday, make it count and don’t forget that you can “season” more than the turkey!

 

¡Sazonar … no es sólo para el pavo!

23 Nov

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En anticipación de la fiesta de Acción de Gracias, es posible que estemos rememorando los muchos recuerdos que tenemos relacionados con esta época tan especial del año. Muchos estarán viajando para llegar a tiempo a la mesa, mientras que otros se reunirán en la casa más cercana, para compartir una comida especial o quizás dos.  ¿Cuál es su receta favorita? ¿Puede olerla? ¿Tiene una apariencia apetecible? Esta época del año nos trae alegría, pero también es un tiempo cuando nos preocupamos de que estemos haciendo algo que ponga un alto a las buenas conductas que hemos adoptado en nuestra búsqueda de la mejor salud.

Pero vamos a ver el lado positivo de las vacaciones; tendremos tiempo para preparar nuestra comida favorita, así que vamos a reducir la cantidad de azúcar, grasa y sal, reemplazándolas con especias sabrosas y saludables que prometen proporcionar sabor, beneficios para la salud y con prácticamente cero calorías. Me gusta usar muchas de ellas: orégano para la salud del corazón; ajo en polvo y albahaca para reemplazar el sabor de la sal; canela y clavo para sustituir el sabor del azúcar y hoja de laurel, estragón, mejorana y perejil para condimentar mi pavo. ¡Pero espera a un segundo! Este también es un momento especial cuando tenemos la oportunidad de “sazonar” la vida de quienes amamos y cuidamos. Tomen tiempo para hablar, jugar y construir nuevos recuerdos. Aprovechen la oportunidad de reunirse e iniciar conversaciones significativas. Compartan con otros la razón por la que están agradecidos. Los investigadores están de acuerdo en que aquellos que son agradecidos tienden a practicar comportamientos saludables y tienen sistemas inmunológicos más fuertes. ¡Y no se olviden de tomar tiempo para planear sus próximas oportunidades para trabajar como voluntario y o identificar oportunidades de servir a aquellos que están  en necesidad… algo que hace que mi corazón palpite!

¡Disfrute de sus vacaciones de Acción de Gracias, haga que sean significativas y no se olvide que en eta temporada usted puede “sazonar” más que el pavo!

The Clock is Ticking…Countdown to Your Thanksgiving Feast! By Taylor Burrage, student in the UGA Dept. of Foods and Nutrition.

17 Nov

Can you believe that Thanksgiving is so close already? If you haven’t started planning yet, here are some ways to ensure a delicious and safe meal that you can be thankful for.

Clear the Fridge! Use up as many foods in your refrigerator as you can right now. This will free up space for your turkey and all of your tasty leftovers. If you’re not sure if a specific food is still good to eat, call your local FACS Extension Agent at 1-800-Ask-UGA1 or the USDA Meat and Poultry Hotline at 1-888-MPHotline.  The USDA Hotline is open year-round Monday through Friday from 10 a.m. to 4 p.m. ET for calls or email at MPHotline.fsis@usda.gov.  Help is available in English and in Spanish.

Gather Your Equipment and Ingredients

  • Will your turkey fit in your roasting pan?
    • Do you have enough cooking and serving vessels for all of the dishes planned? Make sure they are all clean and ready to use.
  • Do you know where your food thermometer is? Is it calibrated to read accurately and ready to use?
  • Do you have all the ingredients for the recipes you are preparing?
    • Don’t leave perishable foods out at room temperature while you go to the store for the ingredients you forgot!

Buying the Turkey

  • Allow 1 pound of turkey per person. The quality is almost equal between fresh or frozen turkeys, so buy whatever is your personal preference. If buying a fresh turkey, check the date on the package. It is a good idea to buy it no more than two days in advance.

Cooking the Turkey

  • Use an oven temperature no lower than 325 degrees F.
  • Cook your turkey to a minimum internal temperature of 165ºF. You should take the temperature of ALL of the following parts of your turkey:
    • The innermost part of the thigh
    • The innermost part of the wing and
    • The thickest part of the breast.
  • An unstuffed turkey can take up to 3 hours to cook so plan ahead and your meal will be right on time!

celebration-315079__180For more information on food safety, contact your local Family and Consumer Sciences Extension Agent at 1-800-Ask-UGA1

El reloj está corriendo y …¡Comienza la cuenta regresiva para Acción de Gracias! Taylor Burrage, estudiante del Departamento de Nutrición y Comida de la Universidad de Georgia

17 Nov

¿Puede creer que ya está aquí Acción de Gracias? Si no ha comenzado a planear, aquí le presentamos algunas maneras de asegurar una deliciosa y segura comida por la que puede estar agradecido.

¡Limpie su nevera! Use tan pronto pueda los alimentos en su refrigerador para tener espacio para el pavo y para todos los sabrosos restos de comida. Si no está seguro si un alimento específico es todavía bueno para comer, llame a su oficina local de Extensión y hable con su agente de Ciencias del Consumidor al 1-800-275-8421 o llame a la linea directa Carne y Pollo del USDA al  1-888-674-685-463.  Esta linea directa funciona todo el año de lunes a Viernes de 10 am a 4 pm, también puede enviar un correo electrónico al MPHotline.fsis@usda.gov.  Recibirá ayuda en inglés y en español.

Reúna su equipo e ingredientes: ¿Cabrá el pavo en la olla de asar? ¿Tiene suficientes recipientes para cocinar y servir para todos los platos planeados? Asegúrese de que estén limpios y listos para usar.

¿Sabe dónde esta su termómetro? Está calibrado para hacer lecturas precisas y esta listo para usar?

¿Tiene todos los ingredientes para preparar sus recetas? °¡No deje alimentos perecederos a temperatura ambiente mientras va a la tienda a comprar ingredientes que olvidó!

Al coprar el pavo:  Use 1 libra de pavo por persona. La calidad es casi la misma entre un pavo fresco y uno congelado, así que compre el que prefiera. Si lo compra fresco, revise la fecha ya que es buena idea comprarlo con no más de dos días de antelación.

Al cocinar el pavo

  • Use el horno a una temperature de no menos de 325 grados F.
  • Cocine el pavo a una temperatura interna mínima de 165ºF. Debe tomar la temperature de TODAS las siguientes partes en el pavo:
    • La parte más interna del muslo
    • La parte más interna del ala y…
    • La parte más gruesa de la pechuga.
  • ¡Un pavo sin relleno puede tomar hasta 3 horas para cocinar, así que planee con anticipación y su comida estará a tiempo! food safety espanol

Para más información sobre comida segura, llame a su agente de Extensión de Ciencias del Consumidor al 1-800-275-8421